לבנת פורן - המרכז למימוש זכויות רפואיות

יום רביעי, 16 באוקטובר 2013

רצינו לשתף אתכם בעוד סיפור אמיתי של אחד הלקוחות שלנו, א.נ: הוכרתי כנפגע עבודה בג...

‫רצינו לשתף אתכם בעוד סיפור אמיתי של אחד הלקוחות שלנו, א.נ: הוכרתי כנפגע עבודה בגין האסטמה ממנה אני סובל ואושרה לי קצבה חודשית ע"ס3,100 ₪!



הנני עובד כנגר עצמאי מזה 32 שנים. לפני מספר שנים התחלתי לשים לב, שאני סובל יותר ויותר מהתקפים של קוצר נשימה. פניתי לרופא ריאות, שלהפתעתי אבחן אצלי אסטמה קשה. אמנם אני מעשן מעט, אך מעולם לא סבלתי מבעיות נשימה ואין אף אחד במשפחתי שסובל מהן.



פניתי למרכז למימוש זכויות רפואיות והיועץ החל לתשאל אותי לגבי החומרים אליהם אני חשוף בעבודתי. הוא הסביר לי שככל הנראה פיתחתי אסטמה על רקע תעסוקתי. האבק והנסורת, הדבקים והצבעים אליהם נחשפתי במהלך השנים, הם אלה שגרמו אצלי להתפתחות האסטמה. הוא הסביר לי שניתן להגיש תביעה להכרה באסטמה כפגיעה בעבודה - מחלת מקצוע.



חששתי שמכיוון שלמרות הקושי אני עדיין מנהל את העסק כרגיל, ובמידה ולא אהיה בזמן התקף בוועדה הרפואית עצמה - ביטוח לאומי לא יאמין לי...

היועץ במרכז למימוש זכויות רפואיות הסביר לי כבר בהתחלה כי "זה לא יהיה פשוט, אבל בדיוק בשביל זה אנחנו איתך". לאחר גיבוש התיק הרפואי והמסמכים הרלוונטיים הקושרים בין סוגי החומרים אליהם נחשפתי לבין מחלתי, הוגשה הבקשה להכרה לסניף הביטוח הלאומי. רופאי המוסד והצוות שבחן את המקרה השתכנע כי אכן מדובר במחלת מקצוע.



נכותי נקבעה בשיעור 20%, ואני אקבל מדי חודש ולצמיתות 3,100 ₪. היועץ במרכז אף הסביר לי שאם בעתיד תהיה החמרה במצבי הרפואי אזי ניתן יהיה לקבל קיצבה גבוהה יותר. אני מקווה שלא תהיה החמרה – אבל אם זה יקרה ברור לי שאחזור למרכז למימוש זכויות רפואיות שיטפלו בי!!!



*התמונה להמחשה בלבד*‬







via ‎לבנת פורן - המרכז למימוש זכויות רפואיות‎'s Facebook Wall http://www.facebook.com/photo.php?fbid=653385781362348&set=a.451383548229240.102515.114473485253583&type=1

on October 16, 2013 at 12:45PM

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה