לבנת פורן - המרכז למימוש זכויות רפואיות

יום שבת, 6 בדצמבר 2014

עמדו איתנו, עם ארגון "חופשי בארצנו" ועם שלל עמותות הנכים והארגונים החברתיים במחא...

‫עמדו איתנו, עם ארגון "חופשי בארצנו" ועם שלל עמותות הנכים והארגונים החברתיים במחאה על החוק הלא צודק הזה! שתפו את הפוסט הזה על העמודים של חברי הכנסת!

מיקי רוזנטל אורלי לוי-אבקסיס Arye Dery אריה דרעי יצחק (בוז'י) הרצוג איתן כבל עופר שלח - Ofer Shelah Yair Lapid - יאיר לפיד Mickey Levy - מיקי לוי מאיר כהן - Meir Cohen שולי מועלם Yuli Edelstein - יולי אדלשטיין משה פייגלין אורית סטרוק- orit strouk קארין אלהרר





Timeline Photos

עונת הבחירות לא מנעה מוועדת העבודה, הרווחה והבריאות להעביר להצבעה שנייה ושלישית את הצעת החוק הרעה מאוד של ח"כ מיקי רוזנטל ושל יו"ר הועדה ח"כ חיים כ"ץ, הצעה שבין היתר קובעת תקרה לשכר הטרחה שרשאיות החברות למימוש זכויות רפואיות לבקש מלקוחותיהן. ההחלטה המרכזית קובעת כי החברות העוסקות בתחום יורשו לגבות שכר טרחה בגובה של עד כ-11% מהסכום הכולל שסייעו להשיג ללקוחותיהן, בניגוד ל-25% הנהוגים בשוק זה כיום. מהלך כזה יוביל לפי רוזנטל עצמו לפגיעה של כ-50% ברווחיות אותן חברות, פגיעה כזאת בהכרח תאלץ את החברות לצמצם את כוח האדם שלהן ולפגוע באיכות השירות שהן מספקות, בנוסף לכך הדבר יפגע באטרקטיביות העסקית של התחום וירחיק ממנו אנשים מוכשרים. ובסוף מי שיאלצו לשלם את המחיר, יהיו כרגיל הצרכנים שיישארו לבד בהתמודדות מול הביטוח הלאומי. אולם הבעיה החמורה יותר היא ההתעלמות מבעיית היסוד, וההיטפלות לסימפטום שבפועל אף מצמצם מעט את הבעייה. חברות התיווך המסחריות, המכונות לעתים כמאעכריות, פועלות במקומות בהם הגופים הציבוריים אינם מתפקדים. הביטוח הלאומי הוא גוף כזה, חוסר היעילות והבירוקרטיה בגוף הזה ידועים לכל, אך במקום להציע לטפל בבעיות הללו מנסים לפגוע בפלסטר שמציעות חברות התיווך. חברות התיווך אינן ארגון צדקה וולונטרי, הן שם כדי להרוויח כסף, לעתים הרבה מאוד כסף, כסף שבמציאות של ביטוח לאומי יעיל היה מגיע לכיסם של זכאי הביטוח לאומי, אך נכון להיום הן היחידות שמאפשרות לציבור לממש את זכויותיו ולהתמודד מול הקשיים שגופים אלו מערימים עליו, ובלעדיהן מימוש הזכויות כמעט בלתי אפשרי. גם היוזמה של הביטוח הלאומי, שהוצגה בוועדה על ידי יו"ר הביטוח הלאומי פרופ' שלמה מור יוסף, להקמת "חברת מימוש זכויות" משל עצמו, לא תוכל להחליף את אותן חברות. חברי הועדה מודעים לכך, שהרי אם "המעאכר" שהביטוח הלאומי מפעיל מספק את אותו השירות ובחינם, החברות הפרטיות יפשטו את הרגל. בפועל כנראה שמדובר בעוד מכשול בירוקרטי בדרך למימוש הזכות. החוק שעבר היום, בין אם נעשה משיקולים פופוליסטים ובין אם נעשה מתוך תמימות, הוא חוק שיפגע בראש ובראשונה באלו שזכאים לקבל שירות הוגן מהביטוח הלאומי, ופעמים רבות מדובר בחלק מהאוכלוסיות החלשות ביותר בישראל, וכאן הטרגדיה הגדולה באמת. נ.ב אם יהיה מרוויח מהחוק הזה, זה בוודאי יהיה הביטוח הלאומי ששיעורי המימוש הנמוכים יחסכו לו הוצאות רבות.



via ‎לבנת פורן - המרכז למימוש זכויות רפואיות‎'s Facebook Wall http://ift.tt/1yAfMmZ

on December 06, 2014 at 03:22PM

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה