לבנת פורן - המרכז למימוש זכויות רפואיות

יום שלישי, 6 בינואר 2015

האטימות והמצוקה שהציבור חש כלפי הביטוח הלאומי מגיעה גם לרשת- הפוסט שהתפרסם בסטטו...

‫האטימות והמצוקה שהציבור חש כלפי הביטוח הלאומי מגיעה גם לרשת- הפוסט שהתפרסם בסטטוסים מצייצים אמש לא הפתיע אותנו. לצערנו הרב, זוהי לא הפעם הראשונה בה אנו נתקלים באטימות המערכת כלפי המצוקות האנושיות הברורות ביותר.



אנו מקפידים להתייחס לכל לקוח ומבקר שלנו קודם כל כאדם. הבעיה מתחילה כאשר אנשים אמתיים, עם מצוקות ובעיות רפואיות אמתיות הופכים למספרים ונתונים בטבלאות הביטוח הלאומי והאבחנה נקבעת לא על פי מידת הצדק והצורך אלא לפי ההתאמה לקטגוריה, לעתים שרירותית, אשר נקבעה בחוק.



מוזמנים לקרוא, לשתף ויחד אולי נניע שינוי אמתי בגישה של הביטוח הלאומי כלפי הציבור בישראל.‬



http://ift.tt/1DeLbii



‫סטטוסים מצייצים‬



‫הילד היפה הזה סובל מאפידרמוליזיס בולוזה. הביטו בידיו - הן מכוסות בעור העוטף את אצבעותיו. התמונה זהה גם בכפות רגליו. למעשה מדובר במחלה גנטית עם מוטילציה הרסנית בכפות הרגליים והתפתחות פצעים וקונטרקטורות במפרקים. בתרגום חופשי - הילד לא מסוגל ללכת, לא מסוגל לעמוד, סובל מחוסר יציבות, איבוד שיווי משקל וזקוק לכסא גלגלים לצורכי ניידות. לאחר שעבר ועדה לקביעת מוגבלות בניידות במשרד הבריאות בירושלים שם נקבע כי הוא זקוק ומשתמש בכסא גלגלים, ולאחר שהוגשה למוסד לביטוח לאומי תביעה להטבות על פי הסכם הניידות, החליט רופא המוסד לביטוח לאומי להגיש ערר על החלטה הוועדה המחוזית. למה? כי "המחלה איננה נכללת ברשימת הליקויים. אין מגבלה המקנה נכות עפ"י רשימת הליקויים. אין שיתוק בגפיים התחתונות." ביום 1.1.2015 החליטו, לכאורה, חברי הוועדה הרפואית לעררים בתל השומר ה"ה פרופ' י. אדר (כירורג כלי דם), פרופ' ז'אן אשכנזי (נוירולוג) וד"ר חגי אמיר (אורטופד) לחרוץ את גורלו של הילד ולקבוע כי איננו זקוק לכסא גלגלים. על דרך התנהלות הוועדה הרפואית, השמחה לאיד, היהירות, הזלזול והשחצנות של רופאי הוועדה שילמה היום משפחתו של הילד המדהים הזה מחיר כבד. עיצמו לרגע עיניים. תחשבו טוב. האם אתם הבאים בתור? נא שתפו.‬Ronen Avniel



via ‎לבנת פורן - המרכז למימוש זכויות רפואיות‎'s Facebook Wall http://ift.tt/1IkCLnB

on January 06, 2015 at 03:43PM

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה